Van den Wijngaert wint Ultimate KMO Makeover

Luc Robijns, general manager EmailGarage and Luc Van den Wijngaert, CEO Van den Wijngaert
Van den Wijngaert wint volledig nieuwe IT omgeving, website en verfraaiing van kantoor.

De firma uit Keerbergen is de winnaar geworden van de campagne Ultimate KMO Makeover 2008. Ultimate KMO Makeover is een actie die op getouw werd gezet door Microsoft en partners zoals EmailGarage om te peilen naar de stabiliteit en het gebruik van de IT omgeving bij kleine en middelgrote ondernemingen in België en Luxemburg. Van den Wijngaert is een firma die ondernemers begeleidt op het vlak van accountancy, fiscaliteit, bedrijfsadvies, successieplanning & starterservice

. De winnaar krijgt een volledige makeover van zijn bedrijf voor een waarde die kan oplopen tot 200.000 €. 
Ultimate KMO Makeover is een campagne die werd opgestart in September 2007. In een periode van 10 maanden werd bij KMO’s gepeild naar de betrouwbaarheid en het gebruik van hun IT-omgeving. In drie enquêtes werden bedrijfsleiders bevraagd over de produktiviteitsverhoging dank zij ICT, de mate van bedrijfsautomatisering en het gebruik van servers.
 
De firma uit Keerbergen is de winnaar geworden van de campagne Ultimate KMO Makeover 2008. Ultimate KMO Makeover is een actie die op getouw werd gezet door Microsoft en partners zoals EmailGarage om te peilen naar de stabiliteit en het gebruik van de IT omgeving bij kleine en middelgrote ondernemingen in België en Luxemburg. Van den Wijngaert is een firma die ondernemers begeleidt op het vlak van accountancy, fiscaliteit, bedrijfsadvies, successieplanning & starterservice . De winnaar krijgt een volledige makeover van zijn bedrijf voor een waarde die kan oplopen tot 200.000 €.

Ultimate KMO Makeover is een campagne die werd opgestart in September 2007. In een periode van 10 maanden werd bij KMO’s gepeild naar de betrouwbaarheid en het gebruik van hun IT-omgeving. In drie enquêtes werden bedrijfsleiders bevraagd over de produktiviteitsverhoging dank zij ICT, de mate van bedrijfsautomatisering en het gebruik van servers.

Algemeen kan gesteld worden dat het gebruik van ICT nu wel ingeburgerd is in de KMO-sector, zij het op vrij elementaire wijze. Zo bleek dat slechts vanaf een bepaalde omvang (25 tot 50 Pc’s in bedrijf) firma’s stelselmatig hun ICT beginnen te professionaliseren met een intranet, met integratie van fax- en telefoonverkeer binnen de PC-systemen en met Instant Messaging oplossingen. Wat het gebruik van software betreft bleek die vooral ingezet te worden voor basisactiviteiten als aankoop en facturatie. Sales en marketingactiviteiten worden ook nog opgevolgd . Maar gebuik maken van de nieuwste functionaliteiten binnen de ERP en CRM software is voor velen nog te hoog gegrepen. De conclusie zou kunnen zijn dat de KMO bedrijfsleider het nut van ICT inziet, maar voor verdere ondersteuning betrouwt op zijn lokale IT-partner, of op betrouwbare goed werkende systemen. Dat was meteen ook de slotsom van de derde bevraging die naging hoe en wanneer servers worden ingezet bij onze KMO firma’s. Servers worden voor een heel areaal aan taken gebruikt zoals voor mail, files of databases. Ze moeten goede en betrouwbare oplossingen bieden  zonder dat de bedrijfsleider er veel omkijken naar heeft.
Ultimate KMO Makeover kon inderdaad rekenen op een erg actieve belangstelling. Vanaf het moment dat de website op het internet werd geplaatst  bekeken 150.000 bezoekers meer dan 1 miljoen pagina’s. Meer dan 1000 bezoekers registreerden zich.
Ook de verkiezing tot winnaar van de Ultimate KMO Makeover kon op heel wat aandacht en enthousiaste medewerking rekenen. Met de inspirerende aansporing van de drie eindfinalisten brachten zowat 8.221 aanhangers hun stem uit.

Na een spannende race werd uiteindelijk de firma Van de Wijngaert uit Keerbergen de winnaar. 
Zaakvoerder Luc Van den Wijngaert is bijzonder tevreden met de overwinning: “Talrijke vrije beroepen, waaronder dus ook de accountants – belastingconsulenten, gaan tot op heden gebukt onder een loodzware papierberg waar noch wij noch de klant en zeker niet het milieu mee gebaat zijn.  De voorbije jaren steunde ons kantoor organisaties als WWF en Greenpeace louter financieel.  Dankzij deze overwinning hopen we ons kantoor degelijk te kunnen digitaliseren en op die manier eindelijk zelf eens de handen uit de milieuvriendelijke mouwen te kunnen steken!”  

De firma wint zoals aangekondigd een volledige ‘makeover’ van hun kantoor; Het gaat met name om: 

– 2 bedrijfservers en tot 30 PCs aangeboden door HP   

EmailGarage & LUON bieden voor 12.000 € aan e-marketingconsulting en -diensten aan. 

– een volledig bedrijfssoftwareplatform voor de servers en PCs. Daarenboven krijgt de winnaar ook nog  begeleiding van een consultant voor de implementatie van de IT. Een pakket dat wordt aangeboden door Microsoft.

Belgacom/Proximus geeft de winnaar de vrije keuze uit de catalogus van businessproducten t.w.v.  15.000 €.
ING geeft een Mastercard met 5.000 € cadeau en een volledig financiëel assessment.

– Ook het uiterlijk van de winnende onderneming wordt onder handen genomen met kleurenadvies en herschildering door Levis, nieuw bureaumeubilair van Buro Market en nespresso-machines en koffiepads van Nespresso.
Xylos en Plataan, opleidingenspartners van Microsoft, geven opleidingsdagen aan de winnaar rond producten als Windows Vista, Microsoft Office, SharePoint en Dynamics.

Maar ook alle deelnemers aan de wedstrijd hebben gewonnen. Immers, elke deelnemer kreeg als resultaat van zijn inschrijving een evaluatie van de toestand van het ICT park van zijn onderneming.
Elke inschrijver kreeg daar bovenop ook een email marketingcampagne van ongeveer 2.000 emails naar klanten en contacten van EmailGarage voor een waarde van 125 €.

 

Post a Comment

Required fields are marked *
*
*

%d bloggers like this: